26 Mayıs 2010 Çarşamba

BEZELYELİ HAVUÇLU PATATES


     Her ne kadar bana kışlık bir yemek gibi gelsede taze bezelyenin bol olduğu şu günlerde pişireyim dedim.Bazı arkadaşların bloglarında gördüm bezelyeler ayıklanmış dondurucudaki yerini almış.Ben dondurucudaki yerleri barbunya, vişne ve çilek soslarım için ayırdım.Birde kızlarıma yaptığım köfteler var tabiki. Böyle oluncada bezelyelere yer kalmayacak düşüncesiyle dondurmuyorum. Aslında ayrıca bir derin dondurucum olsaydı,ve daha geniş bir mutfağım ve evim hiç fena olmazdı.Neyse evdeki ve eldeki imkanlar da beni mutlu ediyor.Gelelim tarife...

   MALZEMELER:

  1 kg taze bezelye

  2-3 adet havuç

  2-3 adet patates

  1 adet soğan

  2 adet domates

  1 yemek kaşığı salça

  zeytinyağı, tuz


   YAPILIŞI:

  Soğan yemeklik doğranır ve zeytinyağında pembeleşene kadar kavrulur.Halka halka doğranan havuçlar ve yemeklik doğranan domatesler ve salça eklenerek biraz kavrulur, bezelye, tuz ve su eklenerek pişmeye bırakılır.Ben bu yemeği aslında salçalı yapıyorum, domates katmıyorum, siz kendi damak tadınıza göre ayarlayın.Suyunu çok fazla katmayın.Yaklaşık 10-15 dk. sonra yemeklik doğranmış patatesler eklenir. Patatesler daha çabuk piştiği için dağılmasın diye en son katıyoruz.Patetesler piştiğinde yemeğimiz hazır.Herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer