22 Mayıs 2010 Cumartesi

ÇİÇEKLİ PASTA


   Bu pastayı yaparken hem çok eğlendim hem de yoruldum.Şeker hamurlu pastalara bayılıyorum, bu işle uğraşmak da istiyorum ama ciddi anlamda zaman, malzeme ve malesef yetenek gerektiriyor.Henüz bende üçü de yok o yüzden bu tür denemelerimi ileri tarihlere bırakıyorum.Yukarıdaki pastaya gelince kızımın okuluna götürmek için yaptım.Çocuklar rengine bayıldı.Tarifine gelince...

    MALZEMELER:

  1 adet  kakaolu hazır pasta keki

  1 paket kremşanti

  1 su bardağı süt

  1 su bardağı damla çikolata

  Kekimizi ıslatmak için süt ve ya meyve suyu

  şeker hamuru


  YAPILIŞI:

  Pasta kekinin ilk katını süt ya da meyva suyuyla biraz ıslatıyoruz. Krem şantimizi sütle hazırlayıp ıslattığımız katın üzerine sürüyoruz.Damla çikolataları serpiyoruz.Diğer katı kapatıp yine ıslatıyoruz.İnce bir kat krem şantiyle pastanın üstünü ve yanlarını kaplıyoruz.

  Şeker hamurumuzu pastaya uygun şekilde, merdaneyle açıp güzelce kaplıyoruz.Kenarlarındaki fazlalıkları kesip süsleme kısmına geçiyoruz.Bu da tamamen zevkinize ve yeteneğinize kalmış.Şimdiden kolay gelsin.

   Lezzet açısından fikrimi sorarsanız krem şantili pastalar tercihimdir.Şeker hamurunun tadını pek sevemedim doğrusu.Göze hitap etmesi açısından ise şeker hamurlu pastalar önde gelir herhalde.Herkese iyi hafta sonları diliyorum...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer