24 Eylül 2010 Cuma

DOĞRAMA TURŞU



   Oldukça yoğun, koşturmacalı geçen bu hafta nihayet bitti.Bilmiyorum sizlere de oluyor mu hayatımın bazı dönemlerinde çok fazla yoruluyorum, normalde kısa sürede yapabileceğim işleri bile yaparken zorlanıyorum.Bir isteksizlik, düşüncelerin dağınıklığı, zamanın yerinde sayması ve yapılacaklar listesinin uzayıp gitmesi...of of inşallah en kısa sürede eski halime dönerim.

     Yaklaşık bir hafta önce yaptığım turşumun tarifini vermek istiyorum. Doğrama turşuyu bazı bloglarda görmüştüm, benim tarifim biraz daha farklı."Benim yaptığım turşular olmaz" diyenler varsa; bir de bu şekilde denemelerini tavsiye ederim.İnanın çok lezzetli oluyor.İşte tarifi...

   MALZEMELER

 1 kg yeşil domates

 1 kg havuç

 2 kg turşuluk salatalık

 1 kg sivri biber

 1 kg kamber biber( kırmızı, yeşil karışık)

 1 orta boy lahana

 1 baş sarımsak

 1 avuç nohut

 1 su bardağı sirke

 iri tuz

 kereviz yaprağı, maydanoz, dereotu

  YAPILIŞI

   Öncelikle şunu belirteyim.Siz bu malzemeleri hem miktar hem de çeşit olarak arttırıp azaltabilirsiniz.Ben bunları kullandım ve 10 kg.lık kavanoza sığdılar. Bunu ölçü olarak belirtmek istedim.

   Bütün malzemeleri yıkadıktan sonra geniş bir kabın içine hepsini doğrayın.(Kereviz yaprağı, maydanoz ve dereotu hariç) Üzerlerine sirke ve tuz katıp sarımsakları da ekleyin.Tuzunu çok fazla katmayabilirsiniz, az gelirse sonradan da eklenebilir.Şöyle bir karıştırıp bir gece bekletin.

   Ertesi gün kavanozun dibine bir avuç nohut atın üzerine turşuluk malzemeleri doldurun.En üste kereviz yaprağı, maydanoz ve dereotunu ekleyin.Kavanozun kapağını kapatın.

    Bir hafta içinde turşunuzun iyice suyunu saldığını,  suyunun en üste kadar çıktığını göreceksiniz.Olur da bir haftanın sonunda yeterince suyu çıkmazsa su eklemeniz gerekebilir.Arada bir kapağını açıp gazını almayı da ihmal etmeyin.
 

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Olmaz mı canım yaa,hayatın biçok döneminde var yorgunluklar..Ama geçiş dönemlerinde daha da yoğunlaşıyo sanırım..Napalım sağlık olsun,güle güle yiyin turşunuzu..sevgilerimle

yemekbiraşk dedi ki...

bahar yorgunluğu olsa gerek...
turşu güzel tutmuş
ellerinize sağlık

nesrin dedi ki...

Nefis bir tursu olmus. Ellerine saglik. Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Turşu harika görünüyor ellerine sağlık canım.

mintinin dünyası dedi ki...

canım tam 3 saat evvelde ben yaptım bu turşuyu.sen biraz daha küçük doğramışsın.sabah kalkıp karışık turşu yaptım anlayacağın.ellerine sağlık senin ki de leziz görünüyor.sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor.Kışın kurufasülyeyle ne güzel gider.Ellerine sağlık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım,ellerine sağlık,inan canım çekti,yapılışını detaylı anlattığın için teşekkürlerrr.Afiyetle yiyin.Sevgilerrrrr...

keskinli dedi ki...

bir bidonda ben alsam kis icin iyi olur yani ellerine saglik sevgiler....

kalpkurabiye dedi ki...

kesinlikle katılıyorum canım bazı zamanlar oluyor ki herşey dağ gibi birikiyor veya öyle görünüyor ama inadına uyumak miskinleşmek istiyor insan:))
turşun harika olmuş canım bizde kurduk annemle bu hafta içi:)) nefiss nefisss tabii sevenlere ben yapmayı severim ama yemem:))

Adsız dedi ki...

slm ellerinize saglık turşu güzel görünüyor yalnız şu kafama takıldı turşuya su kullanmadınızmı cevaplarsanız sevinirim sevgilers SABİHA

Gizemli Tatlar dedi ki...

Sabiha Hanım turşuluk malzemeleri genişçe bir kabın içine doğrayıp sirke ve tuzunu katıp karıştırdığınızda bir gece bekletiliyor böylece sabaha malzemelerin suyunun çıktığını göreceksiniz.Kavanoza koyduğunuzda da sulanmaya devam edecek ancak 4-5 gün geçip de yeterince sulanmazsa su ekleyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Merhaba, turşu tarifi için teşekkürler. Turşuyu ayarlıyamam.
Bu yüzden su,tuz ve sirke ölçüsü vermeniz mümkün mü?
Bir de bulanık olmaması ne yapılmalı?

Gizemli Tatlar dedi ki...

Merhaba sevgili takipçim, sirke 1 su bardağı olacak, tuz için tam bir ölçü veremiyorum ancak bu doğrama turşunun özelliği turşuyu kurduktan sonra size tuzu az gibi gelirse ekleyebilmenizdir. Tüm malzemeleri doğrayıp oldukça geniş bir kaba alın üzerine çok fazla olmayacak şekilde tuz serpin ve karıştırın. Bir gece beklediğinde sebzelerin tuzdan dolayı epey suyu çıkmış olacak, kavanoza koyduktan sonrada malzemeler suyunu salmaya devam edecek. Bu yüzden turşuyu kurarken su eklemiyoruz. Ancak bir hafta bekledikten sonra suyu azsa üzerine su ekliyoruz. Bu sırada suyundan tadarak tuzu azsa tuz da ekleyebilirsiniz.

Beniyisimi dedi ki...

Takip listesini bulamadım desem :( Şu an bu turşuyu pancar da ekleyerek yapıyorumm :)

Unknown dedi ki...

Sirke ille de üzüm sirkesi mi olmalı

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer