30 Ekim 2010 Cumartesi

BROKOLİ ÇORBASI



   Havaların iyice soğumasıyla birlikte çorba sezonunu açıyorum.Tarifini vereceğim brokoli çorbası tamamen benim uydurmam.Aslında sebze çorbalarımı genellikle hep aynı yöntemle yapıyorum.Malzemeleri az suyla pişirip, blendırla eziyorum ve tatlandırıyorum.Galiba bu bende kızlarımı büyütürken yaptığım pürelerden, çorbalardan kalan alışkanlık.Aslında hem pratik bir yöntem hem de doğru malzemelerle lezzetli sonuçlara ulaşılıyor.Bu çorbamı yemek seçen prenseslerim de severim yiyor.İşte tarif...

 
    MALZEMELER

  2 çiçek brokoli

  2 yemek kaşığı pirinç

  1 adet soğan

  1 su bardağı süt

  su, tuz, sıvı yağ

  Terbiyesi için:

  1 adet yumurta

  3 yemek kaşığı un

  1 kaseye yakın yoğurt

    YAPILIŞI

  Öncelikle brokoliyi iyice yıkayın, dışarıdan ne kadar temiz görünsede illaki içinde küçük sinekçiklerden vardır mutlaka.Çiçek çiçek ayırıp yıkayın, hatta biraz suda bekletin.

   Brokolilerin çiçek kısımlarını keserek tencereye koyun, çok az sap kısımlarından da katabilirsiniz.Üzerine yıkadığınız pirinci, doğranmış soğanı,sütü ve biraz da su ekleyin.Brokoliler yumuşayana kadar pişirin.Brokoliler pişince el blendırı yardımıyla tenceredeki karışımı iyice ezin.

   Yoğurt, yumurta ve unu ayrı bir kapta iyice karıştırdıktan sonra, çorbaya ekleyin, bu arada çorbayıda sürekli karıştırın.Eğer  koyu kıvamlı bir çorba elde ettiyseniz, su ekleyerek istediğiniz kıvamı ayarlayın, tuzunu ve yağını katıp bir taşım kaynatın.Çorba hazır.Afiyet olsun.

 

11 yorum:

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

brokoliyi cok severim ,corbasi,salatasi,yemegi hepsine evet derim :)
tam zamaniyken bol bol tuketmek gerekir
ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,brokoli çorbasını denemeyi epeydir istiyorum fakat,yoğun brokoli tadı olursa beğenilmez düşüncesiyle erteliyorum..Sen az kullanmışsın ve diğer sebzelerden de eklemişsin,bence çok güzel olmuştur,ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

brokoli çorbasına efe küçükken bende sık sık yapardım.şu aralara bıraktım ama aklıma getirdigin iyi oldu.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor canım çokta severim:)

çeşnici Handan dedi ki...

Brokoli çorbasını ben de çok severim güzel olmuş ellerine sağlık canım.

yemekbiraşk dedi ki...

çok faydalı şifalı bir çorba :)
afiyetle
sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir çorba olmuş.

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Merhaba,
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkürler.
Brokoli çorbası tam bir sağlık deposu, ellerinize sağlık.
Mutlu, sağlıklı bir haftasonu dilerim, sevgilerimle...

İnci Yemek dedi ki...

Canımçorba nefis ellerine sağlık.şimdiden bayramını kutlarım.sağlıkla sevdiklerinle beraber nice bayramlara.çok öpüyorum..

Sultan dedi ki...

Bayramınızı kutlarım.

sera dedi ki...

İyi bayramlar..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer