20 Ekim 2010 Çarşamba

YALANCI SU BÖREĞİ


     Hem çok pratik hem de lezzetli bu böreği Serap Hanımın etkinliğine gönderiyorum..Tarif Oktay Ustadan.Mutlaka deneyin lezzet süper, aynı su böreği gibi...

    MALZEMELER

  3 adet yufka

  2 adet yumurta

  100 gr. tereyağ

  su

  İç malzemeleri:

  Peynir, maydanoz

  Üzeri için:

  sıvı yağ

  
    YAPILIŞI

    Tereyağı eritin, soğuyunca içine yumurtaları kırıp çırpın.Bir yufkayı tezgaha serin, yağlı yumurtalı karışımı her yerine sürün.Yufkayı ortadan ikiye kesin.Düz kenarlarına peynirli maydanozlu iç harcından koyup rulo şeklinde sarın.Bir yufkadan iki adet uzun rulo elde etmiş olduk.

      Bu ruloları büyük bir teflon tavanın içine dolayarak sarın.Üç yufkaya da aynı işlemi yaptıktan sonra tavaya su koyun, böreklerin üzerini geçecek kadar olsun.Yaklaşık yarım saat bekletin.Dikkatlice böreğin suyunu süzün. İyice süzmeye çalışın.

     Tavanın altını açın kenarlarından azar azar sıvı yağ ekleyin, önce düşük ateşte, sonra orta ateşte böreğin bir yüzünü pişirin, çevirilecek kadar pişince geniş bir tabak yardımıyla böreği ters çevirin, bu yüzünü de pişirin.Pişirirken gerektiğince azar azar sıvı yağ ekleyin.İki yüzü de iyice piştiğinde börek hazırdır.Afiyet olsun...


12 yorum:

Hilal dedi ki...

enfes görünüyor, ellerine sağlık. olsa da yesek dedim :))

Bayram Kombesi dedi ki...

yalanci malanci, su boregi olsun da :)

sarımutfak-hande dedi ki...

sabah sabah canım çekti yalancı sahici fark etmez bayılırım
ellerine sağlık canım

yemekbiraşk dedi ki...

fırından çıktığında belli dağ gibi kabarmıştır bu börek eline sağlık
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

yalancı da olsa su böreği işte dayanılmaaazzzzzz ellerine sağlık tatlım:))

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık ..Nasıl canım çekti bak şimdi olsada yesem

Canan Demirbağ dedi ki...

Harika gözüküyor,elinize sağlık..

Unknown dedi ki...

bugün ben de deneyeceğim bu tarifi. tabi tarifi başkasından aldım bakalım nasıl olacak. ellerinize sağlık.

Cafe Pepela dedi ki...

Gel beni ye diyor:)
Ellerine sağlık gülüm.Bu lezzete kim hayır diyebilir?
Sevgi ve selamlarımla

İnci Yemek dedi ki...

Ben bu muhteşem böreğe yorum yazdım biliyorum :)dumanı zerinde idi o zaman şimdi çok da soğumamıştır umarım:)ellerine sağlık canım,bir dilimi alıyorum sıcacık sevgilerimi bırakıyorum.
mutlu haftalar canım..

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Eline sağlık canım, blogumda ödülün var buyur al :)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Merhaba size, ailenize ve tüm sevdiklerinize öncelikle sağlıklı sonra da mutlu bir bayram diliyorum:)...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer