29 Mart 2013 Cuma

MISIR GEVREKLİ KROKAN


      Herkese merhaba, elinizin altında tatlı mı tatlı, çıtır mı çıtır bir atıştırmalık olsun istiyorsanız bu krokanları evden eksik etmeyin.Eşim ve ben bu lezzeti çok sevdik, kızlarımız için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ama büyüdüklerinde sevecekleri bir lezzet olduğunu biliyorum.Yapımı kolay, lezzetli, sunumu da güzel daha ne olsun.İşte tarif....

       MALZEMELER

  5 su bardağı mısır gevreği(Sade olanlardan kullandım)

  5 adet Ülker Metro Çikolatası

  Fındık, fıstık, ceviz(isterseniz katmayabilirsiniz ama çok yakışıyor)

  2 yemek kaşığı bal

  1 yemek kaşığı tereyağ

  İsterseniz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı



            HAZIRLANIŞI

     Metro çikolataları  küçük küçük doğrayıp genişçe bir teflon ya da seramik tencereye alın, kısık ateşte karıştırarak eritin.İyice eriyince içine balı ve tereyağı katıp karıştırın.Ardından mısır gevreklerini, fındık, fıstığı, isterseniz kuru meyveleri de ekleyip iyice karıştırın.Mısır gevreklerinin her yanı çikolatalı karışıma bulanmış olsun.

       Ocağın altını en kısıkta bırakın ve bir kaşık yardımıyla, (ben plastik dondurma kaşığı kullandım) tencereden krokanları alarak silikon ped ya da plastik bir tabak üzerine sıralayın..Çok hızlı bir şekilde donarak katılaştığını göreceksiniz.Soğuyunca servise hazır.

          Kalan krokanları ağzı kapalı bir kapta oda ısısında muhafaza edebilirsiniz.Hepinize afiyet olsun.





1 yorum:

Swotpisces dedi ki...

ben de yaparım bu tarz çokkk... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer