4 Mart 2013 Pazartesi

NARENCİYE YATAĞINDA KURUTULMUŞ DOMATESLİ SOMON


      Herkese merhaba, şöyle bir baktım ki bloğumda hiç balık tarifi yok.Balık bizim evde severek tüketilir.Balık sezonu açılınca palamutla başlarız sonra da gerisi gelir.Haftada bir kez balık yemeye gayret ederiz.Ancak ben en çok levrek ve çipura seviyorum.Onları da kiremite koyup fırınlıyorum.Bir de dil balığı tabi onun yeri de bende ayrıdır.Onu da tavada kızartırım.

     Somon balığını da bol omega 3 içerdiğinden dolayı yeriz ancak pişirme konusunda damak tadıma uyan bir tarif bulamamıştım Ta ki buna kadar.Biz çok beğendik, portakal ve limonun aroması balığa muhteşem bir lezzet kattı, hele ki kurutulmuş domatesin somona bu kadar yakışacağını denemeden bilemezdim.Yapımı da çok pratik e daha ne olsun.Denemek isteyenler için işte tarif....

         MALZEMELER

   2 adet somon dilim (İsterseniz fileto da olabilir)

   2'şer dilim portakal ve limon

   8-10 adet kurutumuş domates

   tuz, karabiber, zeytinyağı

   yağlı kağıt



              HAZIRLANIŞI

       Fırın tepsinize yarım yağlı kağıt serin ortasına bir dilim portakal, onun üzerine de bir dilim limon koyun. Somon dilimleriniz çok büyükse yan yana ikişer dilim portakal limon da koyabilirsiniz. 

  Somon dilimlerini yıkadıktan sonra dikkatlice derilerini keserek çıkarın.İsterseniz derisiyle de pişirebilirsiniz ben tadını çok sevmediğim için derisini çıkartıyorum.

    Somon dilimlerinin iki yüzünü de tuzlayıp karabiberleyin ve limon diliminin üzerine koyun.Domates kurularını yaklaşık 5 dakika kadar sıcak suda bekletip yumuşatın.Sonrasında  sudan çıkarıp biraz zeytinyağıyla karıştırarak somon dilimlerinin üzerine koyun.İsterseniz bir tutam da dereotu ekleyebilirsiniz.

    Yağlı kağıdı kapatın, kenarlarını açılmaması için alta  getirin.Diğer somon dilimine de aynı işlemleri uygulayıp.200 derecede yaklaşık 40 dakika pişirin.Eminim sizlerde kokusuna ve lezzetine bayılacaksınız.Hepinize afiyet olsun...

     Bu arada tarifi buradan aldım.Ancak ben kağıtta pişirdim.





5 yorum:

Unknown dedi ki...

Nefis bir görüntü ellerinize sağlık
sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
somonu kuru domatesle muhakkak deneyeceğim..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Yutkuna yutkuna yorum yazıyorum bilesin:)
Çok severim ve kuru domatesle deneyeceğim.
Ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

somon ve kuru domatesi hakikaten düşünemezdim:)
ama görüntü çok cezbedici. ellerinize sağlık..

LeylaK dedi ki...

çok orjinal ve çok hoş bir tarif olmuş...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer