1 Ekim 2014 Çarşamba

KOLAY TURŞU

 
     Herkese merhaba, kış hazırlıklarına devam edelim. Bu gün sizlere çok kolay ve garantili bir turşu tarifi vereceğim. Hazırlanışı diğer turşulardan çok farklı ancak lezzeti süper. Hazırlaması yaklaşık 10 dk. sürüyor, iki hafta içinde de turşunuz hazır oluyor. Hem de nefis bir turşu, kütür kütür. Ben sadece kornişon turşu hazırladım ve çok beğendik. Siz istediğiniz her türlü malzemeden yapabilirsiniz. Tarif için sevgili arkadaşım Gülşah'a teşekkürler. İşte tarifi...
 
      1 KAVANOZ İÇİN ÖLÇÜ
 
  Turşuluk salatalık
 
  1 fincan sirke
 
  1 yemek kaşığı iri tuz
 
  1 tatlı kaşığı şeker
 
  2-3 diş sarımsak
 
  kaynar su
 
       HAZIRLANIŞI
 
    Salatalıkları yıkadıktan sonra düzgünce kavanozun içine dizin. Üzerine sirke, sarımsak, tuz ve şekeri ekleyin. Kavanozun üzerini kaynar suyla doldurup kapağını sıkıca kapatın. Kavanozu ters çevirip bir gece bekletin. Ertesi gün kavanozları serin bir yere kaldırıp yaklaşık 2 hafta kadar bekleyin.
 
      NOTLAR:
 
  İsterseniz kavanoza tane karabiber, dereotu, kereviz yaprağı gibi aroma verici malzemeler ekleyebilirsiniz.
 
   Turşunuzu açmadığınız sürece tazeliğini koruyacaktır. Açtıktan sonra buzdolabında saklayınız.
 
   2 kg kornişon salatalıktan 6 kavanoz turşu oldu.
 
   


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba
Elinize sağlık çok güzel görünüyor.Bende birkaç kere denedim başarılı olamadım.Sizin tarifinizi yapmak istiyorum.
Kavanozlar yarım litrelik mi?
Salatalıklar delinecek mi?
2 haftalık süre buzdolabının dışın damı durarak olacak?

Sorularımı acil yanıtlarsanız sevinirim
Sevgilerle

Gizemli Tatlar dedi ki...

Kavanozlar yarım litre veya 660cl,720cl olarak geçiyor; ölçü üçü içinde aynı, salatalıkları delmiyoruz sadece sap kısımlarını kesip alabilirsiniz. İki hafta buzdolabı dışında duracak, kavanozu açtıktan sonra bozulmaması için dolapta saklanacak. Tek tek kavanozlarda olduğu için açılana kadar kütür kütür kalıyor.

Adsız dedi ki...

Merhaba

Geçen sene turşuyu yaptım çok çok güzel oldu geçekten hep kütür kütür.Bu sene içine limon dilimleri, nohut koymak istiyorum olur mu? yoksa gerek yok mu?
Teşekkür ederim.
Şeyda

Gizemli Tatlar dedi ki...

Şeyda hanım o şekilde hiç denemedim, bence gerek yok.hem limon hem sirke fazlaca ekşi yapabilir tadını. Nohutu ben doğrama turşu tarzındaki turşulara katıyorum.Bu arada beğenmenize sevindim, sevgiyle kalın.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer